We hopen natuurlijk dat je bestelde beautyproducten aan je verwachtingen voldoen! Mocht je desondanks niet tevreden zijn over je bestelling, dan vind je hieronder alle informatie over ruilen & retourneren.
Bedenktijd
Volgens de Wet Koop op Afstand heb je als consument het recht om je aankoop - zonder opgave van redenen - binnen 14 dagen te herroepen. Bij Bangerhead bedraagt deze bedenktijd echter maar liefst 30 dagen!
Je hebt een bedenktijd van 30 dagen - gerekend vanaf de dag dat jijzelf of een door jouw aangewezen derde (die niet de vervoerder is) je bestelde items hebt ontvangen.
Tijdens de bedenktermijn kun je ons - zonder opgave van redenen - laten weten de aankoop te willen herroepen. Om van het herroepingsrecht gebruik te maken dien je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld via ons contactformulier, per e-mail, telefoon of post) op de hoogte te stellen dat je van de aankoop afziet. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het Europees Modelformulier voor herroeping, maar dat is niet verplicht. Je dient je melding om gebruik te maken van het herroepingsrecht te verzenden vóórdat de hierboven genoemde herroepingstermijn verstreken is. Zodra we je herroepingsmededeling hebben ontvangen, ontvang je hiervan een bevestiging via mail.
Eventueel kun je er eveneens voor kiezen om de producten direct - d.w.z. binnen de 30 dagen bedenktermijn - te retourneren. In dat geval dien je in het retourpakket een mededeling bij te voegen waaruit de wens tot herroeping blijkt. Je meldt je retour dan dus niet van tevoren bij ons aan.
Gevolgen van de herroeping
Tijdens de bedenktermijn kun je de producten beoordelen en besluiten of je deze wilt houden of niet. Wanneer je bij deze beoordeling verder gaat dan dat wat nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen, mogen we de waardevermindering die daardoor is ontstaan op het terug te storten bedrag in mindering brengen. Indien je je volledige aankoopbedrag terug wilt ontvangen, is het noodzakelijk dat het product ongebruikt en in de onbeschadigde verpakking wordt geretourneerd.
Is een product vanwege gezondheids- of hygiëneredenen verzegeld èn is deze verzegeling na de levering verbroken? Dan is dit product uitgesloten van het herroepingsrecht. Dit betekent dat het betreffende product niet kan worden geretourneerd! Let op: voor parfums en Rapunzel of Sweden producten geldt dat het product ongebruikt en in de ongeopende verpakking naar ons geretourneerd moet worden om een voledige terugbetaling te ontvangen. Dit komt door de waardevermindering die optreedt bij het openmaken van parfums en Rapunzel of Sweden producten.
Om eventuele problemen te voorkomen adviseren we je graag:
- het geleverde product voorzichtig te behandelen;
- het product in ongewijzigde staat en in de originele verpakking te retourneren - indien dit redelijkerwijs mogelijk is.
Gebruik bij het retourneren de doos waarin je bestelling is afgeleverd of een andere passende verpakking. Denk eraan om de betreffende producten zorgvuldig te verpakken, zodat ze tijdens het transport niet beschadigd raken.
Wanneer je bestelling een ‘cadeau bij aankoop’ bevat, dien je dit cadeau samen met je bestelde items terug te sturen.
Je dient de goederen direct maar in ieder geval niet later dan 14 dagen na de herroepingsmededeling naar ons te retourneren (zie ook hierboven onder ‘bedenktijd’).Welke stappen moet ik volgen?
Op basis van de bezorgmethode die je hebt gekozen bij het plaatsen van de bestelling, kan je je bestelling op verschilende manieren naar ons retourneren. Denk eraan om de betreffende producten zorgvuldig te verpakken, zodat ze tijdens het transport niet beschadigd raken.
1. Je bestelling is met Budbee bezorgd:
- Open opnieuw de Budbee track & trace link om een retourbox te reserveren door op "boek retour" → "Box retour" te klikken u kunt dan een locatie uit kiezen die bij u in de buurt is. Zodra u dit heeft gedaan ontvangt u een code welke u kunt invoeren op locatie. Na het invoeren van de code kunt u het pakket in de box plaatsen die open is gesprongen, u hoeft geen retour label op het pakket te plakken, de bezorgers nemen die mee op het moment dat ze uw pakket komen ophalen.
- Is je bestelling niet met Budbee bij je bezorgd maar wil je wel graag gebruik maken van hun ophaalservice, dan kan je onze klantenservice contacteren en dan plannen we de retournering met Budbee graag voor je in.
- Stop de producten in een stevige doos, plaats hierin de afleverbon/ordernummer en zorg dat het pakket goed dicht zit. Vul via het online DHL systeem je adresgegevens in en print vervolgens de retourlabel uit. Plak de retourlabel op de doos en geef het pakket af bij een DHL servicepunt in de buurt.
- DHL returnlabel: https://econnect.dhlparcel.eu/return-portal/c2e86795-ee80-4682-951a-22fe1d973c8c
Kosten
Aan het retourneren van je bestelling via Budbee/DHL zijn geen kosten verbonden.
Wanneer je echter bij het beoordelen of je een product wil houden of niet verder gaat dan dat wat nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen, mogen we de waardevermindering die daardoor is ontstaan echter wel op het terug te storten bedrag in mindering brengen. Indien je je volledige aankoopbedrag terug wilt ontvangen, is het noodzakelijk dat de verpakking van het product onbeschadigd is (zie ook hierboven onder ‘Gevolgen van de herroeping’).
Andere vervoerder
Kies je ervoor om de kosten voor je retourzending zelf te voldoen via het postkantoor (bijvoorbeeld door het pakket op te sturen via PostNL, UPS of een andere vervoerder)? Dan kunnen we deze kosten helaas niet vergoeden.
Je kunt het pakket dan versturen naar het volgende adres:
Dreamlogistics co Bangerhead
Viaredsvägen 24
50464 Borås
Sweden
Bevestiging
We streven ernaar je retournering en terugbetaling zo snel mogelijk te verwerken maar in ieder geval niet later dan 14 dagen na ontvangst van de herroepingsmededeling. Uiteraard ontvang je van ons per mail een bevestiging zodra dit is gebeurd.
Let op: Heb je gekozen voor betaling via Klarna-factuur? Dan adviseren we je om - tijdens de retourperiode - de betaling van de order bij Klarna te pauzeren. Op deze manier voorkom je eventuele aanvullende administratie-/aanmaningskosten van hun kant. Je kunt hiertoe contact opnemen met de klantenservice van Klarna, via: https://www.klarna.com/nl/klantenservice/
Terugbetaling
Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het
moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd.
NB. Let op: het kan enkele dagen duren voordat de betalingstransactie op je rekening/via Klarna zichtbaar is.
Indien je slechts een deel van je bestelling retourneert, worden de bezorgkosten voor de levering niet terugbetaald.
De terugbetaling vindt plaats via hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke betaling hebt voldaan, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen. Voor een dergelijke terugbetaling worden geen kosten in rekening gebracht.
Ruilen
Als je een product wilt ruilen, stuur je het artikel dat je niet wilt houden retour zoals hierboven beschreven. Vervolgens plaats je - voor het gewenste artikel - een nieuwe bestelling via de website.
Vragen?
Vragen over het herroepen, ruilen of retourneren van je bestelling? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice!